Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se u skladu
sa Zakonom o pravu na pristup informacijama (“Narodne novine“, broj 25/13. i 85/15.).
Cilj Zakona je omogućiti i osigurati ostvarivanje Ustavom Republike Hrvatske zajamčenog
prava na pristup informacijama, kao i na ponovnu uporabu informacija fizičkim i pravnim
osobama putem otvorenosti i javnosti djelovanja tijela javne vlasti.
Pravo na pristup informacijama temelji se na načelima javnosti i slobodnog pristupa,
pravodobnosti, potpunosti i točnosti informacija, načelu jednakosti, načelu raspolaganja
informacijom te, sukladno članku 5. stavku 1. točki 5. Zakona „obuhvaća pravo korisnika na
traženje i dobivanje informacije, kao i obvezu tijela javne vlasti da omogući pristup zatraženoj
informaciji, odnosno da objavljuje informacije neovisno o postavljenom zahtjevu kada takvo
objavljivanje proizlazi iz obveze određene zakonom ili drugim propisom“.
Informacija, u smislu navedenog Zakona (članak 5. stavak 1. točka 3.), predstavlja „svaki
podatak koji posjeduje tijelo javne vlasti u obliku dokumenta, zapisa, dosjea, registra,
neovisno o načinu na koji je prikazan (napisani, nacrtani, tiskani, snimljeni, magnetni,
optički, elektronički ili neki drugi zapis), koji je tijelo izradilo samo ili u suradnji s drugim
tijelima ili dobilo od druge osobe, a nastao je u okviru djelokruga ili u vezi s organizacijom i
radom tijela javne vlasti“.
Ponovna uporaba informacija, u skladu s člankom 5. stavkom 1. točkom 6. Zakona „znači
uporabu informacija tijela javne vlasti od strane fizičkih ili pravnih osoba, u komercijalnu ili
nekomercijalnu svrhu različitu od izvorne svrhe za koju su informacije nastale, a koja se
ostvaruje u okviru zakonom ili drugim propisom određenog djelokruga ili posla koji se
uobičajeno smatra javnim poslom. Razmjena informacija između tijela javne vlasti radi
obavljanja poslova iz njihova djelokruga ne predstavlja ponovnu uporabu“.
Pravo na pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija ostvaruje se
podnošenjem zahtjeva, službeniku za informiranje Osnovne škole Markuševec:
pisanim putem na adresu:
Osnovna škola Markuševec, Markuševečka cesta 160, 10 040 Zagreb
putem elektroničke pošte:
ured@os-markusevec-zg.skole.hr
petra.basic9@skole.hr
telefonom na broj:
01/4574 921
službeniku za informiranje :
Petra Bašić, dipl.iur., tajnica škole
Osnovna škola Markuševec ima pravo na naknadu stvarnih materijalnih troškova koji nastanu
pružanjem informacije korisniku prava na pristup informacijama i ponovnu uporabu
informacija, kao i na naknadu troškova dostave tražene informacije.
Visina naknade za pristup informacijama i ponovnu uporabu informacija, određena je
sukladno kriterijima iz članka 19. stavka 3. Zakona o pravu na pristup informacijama.